Няколко хотела се автоматизираха с дигитален рецепционист

Пловдив.

Ковид кризата тепърва започва промяната в туристическия бранш, а хотелиерството се опитва да намери различни решения за финансово оцеляване и създаване на сигурност на гостите и персонала си. С помощта на автоматизацията ще бъде решен още един съществен проблем в хотелиерството относно липсата и желанието на служители да работят в бранша, породен от финансовата несигурност и собственото си здраве. Желанието да се учи за хотелиерство преди Ковид беше се сринало в Европа, а сега се очаква масово студенти изобщо да се замислят за кариера в туризма.

В България няколко хотела се автоматизираха, като техните гости имат избора да се настанят онлайн подобно на пътуването със самолет или да бъдат настанени от дигиталния рецепционист Ева на място от киоск и им се предоставя дигитален код за достъп до стаята, както и заплащането е онлайн.

Ева, която беше представена в България преди 2 години всъщност беше създадена с цел да помага на персонала и мениджмънта в натоварени моменти и да дава възможност на служителите да отделят нужното време на гостите си. След настъпването на Ковид кризата желанието за пълна автоматизация е инициирано от хотелиери и ресторантьори. Ева изглежда е изключително полезна и за малки и средни хотели, които имат нужда от 24/7 рецепционист, но оборите им не го позволяват.

В гр. Панагюрище първо е инсталирана Ева, а управителката Ганка Узунова развълнувано ни отговори на няколко въпроса:

-Г-жо Узунова, какво Ви накара да се замислите за автоматизация?
–Една от основните причини поради Ковид кризата за нас е предизвикателство намирането на квалифицирани или обучени рецепционисти в града. Не на последно място е възможността да плащаме заплати на рецепционистите поради факта, че трябва да покрием рецепция 24/7.

-С какво Ева Ви е най-полезна?
–Ева ни е изключително полезна поради факта, че тя е вече обучен рецепционист, която говори няколко езика и следва нашата политика на работа. Оставя ми време да обърна достатъчно внимание на гостите извън административните задължения на рецепциониста, а и имам възможност да отделя нужното време на другите отдели в обекта. Ева несъмнено ми помага в процеса с резервации и имейл комуникацията с гостите ни.

-Как гостите приемат присъствието й на рецепция?
–Определено гостите имат огромно любопитство и с интерес да използват киоска ни от където Ева работи. На всички ни е ясно, че технологиите навлизат във всеки бизнес и се радваме, че това се случва и в хотелиерството.

Start typing and press Enter to search