Първи стъпки за ползване на бягаща фитнес пътека


Правилният начин за използване на бягаща пътека е важен за безопасността,
но и за резултатите. Добрата поза за ходене на фитнес пътека е да гледате напред, а таза и гърдите да са на права линия по гръбначния стълб. Не се прегърбвайте. Освен да държите тялото си изправено и да избягвате да се разсейвате, докато бягате или ходите на фитнес пътеката, не забравяйте – очите гледат напред. Не надолу, вдяво, вдясно.

 

Загряване на бягаща пътека

Загрявайте преди ползване на фитнес пътеката. Има няколко предимства от загряването, преди да започнете да тренирате. То не само подобрява кръвообращението в мускулите, но и повишава вътрешната температура. Също така намалява риска от нараняване. Няколко упражнения за разтягане са достатъчни.

След това загрявайте чрез бягащата пътека. Можете да използвате и динамично загряване, специфично за целта, която сте си поставили.

Загряването е необходима част от всяка физическа активност, но е особено важно на бягаща пътека. Функцията за наклон на бягащата пътека симулира усещането за ходене нагоре по хълм, което буквално разпалва мускулите на краката ви, а и на цялото тяло. Също така е полезно да правите разтягания преди и след тренировката на фитнес пътеката, за да сведете до минимум всеки дискомфорт и да увеличите максимално ползите от вашата работа.

Тренирането на бягаща пътека изисква правилна стойка. Лошата стойка на тялото може да доведе до мускулни болки, така че се уверете, че поддържате правилно положение на тялото. Дръжте погледа си напред, раменете надолу и ръцете отстрани. Опитайте се да стоите далеч от страничните парапети, за да предотвратите нараняване.

 

Привикване към бягане на бягаща пътека

След като свикнете да бягате на фитнес пътеката, тя може да се превърне в отличен начин да влезете във форма. Трябва обаче да се уверите, че имате план, който да ви държи мотивирани. Бягането на фитнес пътека може да бъде монотонно, така че е добра идея да си поставите цел, която ще ви насърчи да продължите напред. Например, може да си поставите за цел да изминавате шест или десет километра на седмица.

Напомняме отново


Преди да
тренирате на фитнес пътеката, трябва да загреете, като разтегнете мускулите си. В началото може да почувствате малко загуба на равновесие, така че в походете малко, за да се приспособите към повърхността и скоростта на бягащата пътека.

 

Поддържане на добра форма на бягаща пътека


Поддържането на добра
стойка на тялото на бягаща пътека е важно за вашата безопасност и комфорт. Когато бягате на бягаща пътека, гръбнакът ви трябва да е прав. Никога не трябва да се прегърбвате или да се взирате в краката си. Поддържането на добра поза ще ви помогне да избегнете наранявания, докато бягате на бягаща пътека. Поддържайте торса и ръцете си в отпусната и неутрална позиция.

Като начало се опитайте да поддържате добра поза на бягащата пътека, като ходите бавно и настройвате тялото си към движението на машината. Когато за първи път започнете да използвате бягаща пътека, може да се почувствате неуравновесени и колебливи. Вашето тяло и мозък ще трябва да се адаптират към движенията на бягащата пътека, преди да можете да започнете тренировката си.

 

Разсейване на бягаща пътека


Да се ​​разсейвате, докато използвате бягаща пътека, може да бъде опасно за вашето здраве. Има начини да запазите концентрацията си по време на
тренировката с фитнес пътека, като например да се държите за перилата. Освен това се опитайте да избягвате използването на други устройства, докато сте на бягащата пътека. Например, не пишете съобщения и не гледайте телевизия. Вместо това се фокусирайте върху поддържането на права и равномерна походка.

Един от начините да се разсеете от тренировката с бягащата пътека е да пуснете музика или да гледате телевизия. Може да правите това, когато вече имате достатъчно опит и рутина в ползването на този фитнес уред.


Използване на бягаща пътека с бутон за спиране


Преди да започнете тренировката си на бягаща пътека, трябва да се запознаете с нейните контроли
и финкции. Най-важните бутони за безопасност са „стоп“ и „механизъм за аварийно спиране“. Натискането на бутона „стоп“ незабавно спира бягащата пътека.

Можете да избирате между лесни или разширени програми. Тези програми се различават по скорост и наклон. Повечето бягащи пътеки имат бутони, които показват коя програма се използва в момента. Бутоните имат описания на това, което прави всяка програма. Например, ако изберете програма включваща изкачване, бягащата пътека постепенно ще се изкачи до определен наклон. След това ще намали, докато достигне равна зона.

Независимо от бягащата пътека, която изберете, важно е да следите темпото си. Някои бягащи пътеки имат режим на „охлаждане“, който автоматично спира вашата машина след 30 до 60 минути активност. Най-добре е да се придържате към темпо, което отговаря на вашите способности.